How to be remarkable

Chris Guillebeau schreibt auf seinem Blog für Unternehmer über den Unterschied, den es macht „remarkable“ zu sein. Und es ist eine Entscheidung mit Folgen. „Remarkable“, ein Begriff, für den es im Deutschen kaum ein passendes Wort gibt. Deshalb hier ein Versuch, dem näherzukommen:

re•mark•able [adjective]: worthy of being noticed, especially as being uncommon or extraordinary

Guillebeau schreibt:

„If you want to break out of the mold of average, the first thing you need to do is to make a decision to be radically different. Most remarkable people are people of action, and for a good reason: if you don’t take decisive action, nothing will ever change.
But this first step is entirely mental. It calls for a clear decision to rise above the culture of mediocrity. And then, of course, it calls for action. How do you decide to be remarkable?“

Dann folgen 6 Postulate, die ich ganz wunderbar finde und deren Kraft er im Artikel knapp und knackig erklärt:

1. Stop making excuses.

2. Take responsibility.

3. Start questioning rules and expectations.

4. Find work that you love and do it well.

5. Begin living your own life.

6. Take it up a level.

Hier den ganzen Artikel lesen.


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